Vyhľadávací gigant bude odteraz ukladať všetky osobné informácie o používateľoch z Google Maps, Gmail, YouTube a Blogger, aby prilákal nových inzerentov a tak zvýšil svoje zisky.

Aktivisti sa búria, pretože podľa nich je to nespravodlivé a nerozumné: "Ak ľudia nechápu, čo sa deje s ich osobnými údajmi, ako môžu urobiť rozhodnutie o využívaní takejto služby?"

Podľa Nicka Picklesa, riaditeľa Big Brother Watch vplyv novej politiky Google nemusí byť zrozumiteľný a ľudia ani nevedia, čo tieto zmeny môžu priniesť.
CNIL (Národná komisia pre informatiku a slobodu) už začala vyšetrovať tieto zmeny a podľa predbežných informácii: "...nová politika Google nespĺňa požiadavky európskej smernice o ochrane osobných údajov."

Google tvrdí, že zmeny iba umožňujú užívateľom ľahšie sa orientovať a urobiť výsledky vyhľadávania viac relevantné. Peter Fleischer,
poradca Google pre súkromie, povedal: "Snažíme sa poskytovať našim užívateľom bezproblémovú prácu cez služby Google, to znamená, musíme vytvárať súkromné záväzky tak, aby im ľahko porozumeli."